diumenge, 9 de març del 2008

Tasca 2: La Blogosfera educativa i la llista d'enllaços

Hola. Per començar vaig a parlar de com ha sigut la recerca de blogs relacionats amb l'educació i les noves tecnologies; la recerca la vaig començar a google blog search () on m'hi va ser fàcil la seua manipulació i la recerca d'algun blog interessant que s'identificava amb el que estava buscant com és el cas del blog "d'Educació Física i esport (ús de la PDA)". Després vaig passar a buscar amb el Technorati amb el qual no em vaig aclarir i vaig passar a cercar amb BlogPulse on finalment vaig trobar blogs molt interessants. Les paraules clau que he utilitzat són "educació i noves tecnologies", "educació", "tics i educació", entre altres. En ocasions d'un blog que s'ajustava al que buscava podia passar a altres, mitjançant enllaços, que també s'adequaven al que buscava. ç
Els resultats trobats fan referència a la utilització de noves tecnologies a les sessions d'educació física (inclòs l'esport d'elit) i a Primària en general:

Blog de Educació Física (article interessant sobre obesitat i Tics)
Educació Física i esport (ús de la PDA)
Educació Física i Salut (precaucions sobre noves tecnologies)
BLOGFESOR@S: Creant i compartint
Professor Rafa Luque
Docència i Didàctica (article "¿Tecnología o Metodología?")
Educació en canvi
Blogs de Professors
Aprenentatge amb ntics (vídeo jocs i adolescents)
Blog d'anglès
Les Tics en plàstica (proposta d'activitat d'animació)
Noves tecnologies i avaluació
Ús i avantatges de les noves tecnologies en l'educació

He decidit incloure tots els resultats al blog, ja que, a part dels relacionats amb l'educació física (eren segurs), he vist que la resta també valien la pena posar-los per a que siguen d'ajuda per a qualsevol.

Bé, dels blogs trobats m'ha causat molta curiositat el que parla de utilitzar la wii per a evitar l'obesitat (absència d'exercici)
Blog de Educació Física (article interessant sobre obesitat i Tics) (Font original: Daily Mail, Regne Unit).
Aquesta entrada diu que alguns col·legis britànics l'utilitzen amb aquest objectiu, que els alumnes facen algun tipus d'exercici mentre es diverteixen. Vaig el meu punt de vista, la wii produirà que els xiquets facen un poc "d'activitat física" però la causa de l'obesitat no sols és l'absència d'exercici, ja que, també intervé l'alimentació. Aquest instrument pot ajudar a combatre el sedentarisme però no és suficient, a més, l'ús de la wii pot produir lesions degut a que no és produeix un calfament previ a l'acció.
Altre que també m'ha provocat curiositat a sigut el de la utilització de la PDA per a la realització de estadístiques i tenir informació sobre els partits. Aquest és utilitzat ja a esports com el handbol, el bàsquet i el futbol, entre altres.
Educació Física i esport (ús de la PDA)
Powered By Blogger